Персональний сайт вчителя української мови Побережної О.М.

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Інформація для батьків


Подари Девіда Льюїса щодо розвитку обдарованої дитини

1. Відповідайте на запитання дитини якомога терпляче і чесно. серйозні запитання дитини сприймайте серйозно. 
2. Створіть у квартирі місце-вітрину, де дитина може виставляти свої роботи. не сваріть дитину за безлад у кімнаті під час її творчої роботи. 
3. Відведіть дитині кімнату чи куточок винятково для творчих занять. 
4. Показуйте дитині, що ви любите її такою, якою вона є, а не за її досягнення. 
5. Надавайте дитині можливість у виявленні турботи. 
6. Допомагайте дитині будувати її плани та приймати рішення. 
7. Показуйте дитині цікаві місця. 
8. Допомагайте дитині нормально спілкуватися з дітьми, запрошуйте дітей до своєї оселі. 
9. Ніколи не кажіть дитині, що вона гірша за інших дітей. 
10. Ніколи не карайте дитину приниженням. 
11. Купуйте дитині книжки за її інтересами. 
12. Привчайте дитину самостійно мислити. 
13. Регулярно читайте дитині чи разом з нею. 
14. Пробуджуйте уяву та фантазію дитини. 
15. Уважно ставтеся до потреб дитини. 
16. Щодня знаходьте час, щоб побути з дитиною наодинці. 
17. Дозволяйте дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету. 
18. Ніколи не сваріть дитину за невміння та помилки. 
19. Хваліть дитину за навчальну ініціативу. 
20. Учіть дитину вільно спілкуватися з дорослими. 
21. У заняттях дитини знаходьте гідне похвали. 
22. Спонукайте дитину вчитися вирішувати проблеми самостійно. 
23. Допомагайте дитині бути особистістю. 
24. Розвивайте в дитині позитивне сприйняття її здібностей. 
25. Ніколи не відмахуйтесь від невдач дитини. 
26. Заохочуйте в дитині максимальну незалежність від дорослих. 
27. Довіряйте дитині, майте віру в її здоровий глузд.


 

Телевізор і домашні завдання

       Дослідження вчених довели: дітям не можна займатися декількома справами водночас, на­приклад готувати домашнє завдання і перегляда­ти телепрограми. Навіть якщо телевізор просто працює в приміщенні у фоновому режимі, діти все одно дуже відволікаються. Під час експери­менту за 27 хвилин діти 127 разів поглядали на екран. Тобто приблизно один раз кожні 14 секунд вони відволікалися від виконання домашнього завдання. Опитування дітей і їхніх батьків довели: більше половини дітей готують домашнє завдання з увімкнутим телевізором.

 *                      *                        *

Компанія "Київстар" зробила підбір різних сайтів і порталів, створених спеціально для дітей - з фільтрами і відповідно підібраними групами тем.

Безпеку кожного ресурсу гарантують його розробники та творці. Ось кілька з них:

 

http://sonyashnik.com/ Розваги для дітей: книжки, аудіо, відео, ігри.

http://maluk.in.ua/ Розвиваючі ігри, творчість.

http://www.posnayko.com Журнал «Пізнайко»: вірші, казки, творчість.

http://prostir.museum/ Музеї України: фото, статті.

http://ukrainaincognita.com/ Живописні міста України: інформація, фото та ін.
 

 


Диктант оцінюється однією оцінкою на основі таких критеріїв:

  • орфографічні та пунктуаційні помилки оцінюються однаково;
  • виправляються, але не враховуються такі орфографічні і пунктуаційні помилки:

1) на правила, які не включені до шкільної програми;

2) на ще не вивчені правила;

3) у словах із написаннями, що не перевіряються, над якими не проводилась спеціальна робота;

4) у передачі так званої авторської пунктуації.

  • повторювані помилки (помилка у тому ж слові, яке повторюється у диктанті кілька разів), уважаються однією помилкою;
  • однотипні помилки (на одне й те ж правило), але в різних словах уважаються різними помилками;
  • розрізняють грубі й негрубі помилки;
  • зокрема, до негрубих належать такі:

1) у винятках з усіх правил;

2) у написанні великої букви в складних власних найменуваннях;

3) у випадках написання разом і окремо префіксів у прислівниках, утворених від іменників з прийменниками;

4) у випадках, коли замість одного знака поставлений інший;

5) у випадках, що вимагають розрізнення не і ні (у сполученнях не хто інший, як....; не що інше, як...; ніхто інший не...; ніщо інше не...);

6) у пропуску одного із сполучуваних розділових знаків або в порушенні їх послідовності;

7) у заміні українських букв російськими;

  • п'ять виправлень (неправильне написання на правильне) прирівнюються до однієї помилки.

 

Нормативи оцінювання

Бали Кількість помилок
1  15 - 16 і більше
2 13 - 14
3 11 -  12
4 9 - 10
5 7 - 8
6 5 - 6
7 4
8 3
9 1 + 1 (не груба)
10 1
11 1 ( не груба)
12 -

Більш докладніше ознайомитися  з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів з української мови можна за електронною адресою:

http://shkola.ostriv.in.ua/publication/code-225B5A91F903C


Класифікація  мовних  помилок

Види  помилок Характер  помилок

  Змістові (З)

І. Інформаційно-тематичні

1) невідповідність творувибраній темі; невідповідність змісту переказу первинного тексту;

2) наявність зайвої (другорядної) інформації або брак важливої інформації (або її частини);

3) відсутність доказовості думки, самостійних суджень, чіткої особистої позиції.

ІІ. Помилки, що порушують структуру тексту

1) Непропорційність частин тексту (вступу, основної частини, висновку) або відсутність якоїсь із них;

2) невідповідність тексту плану висловлювання;

брак смислового зв'язку між частинами тексту

  Лексичні (Л)

І. Помилки, пов'язані з порушенням лексичної та фразеологічної норми

1) вживання слова у невластивому йому значенні: "я рахую" (вважаю); "здоровий м'яч" (великий); "лісапет" (велосипед);

2) неточне вживання фразеологізмів: "забити руку" (набити руку), "жити іншим розумом" (жити чужим розумом).

ІІ. Помилки як наслідок бідного словникового запасу

1) вживання зайвого слова (плеоназм): "стара людина похилого віку", "розумний інтелектуал", "моя автобіографія", "пернаті птахи";

2) дослівний переклад російських слів і словосполучень, так звані кальки, та вживання русизмів: "приймати участь" (брати), "лічити хвороби" (лікувати), "мішаєш" (заважаєш), "минуло дві неділі" (два тижні);

3) невиправданий повтор одного й того самого слова (словосполучення) в одному чи сусідніх речень.

  Граматичні (Г)

І.Помилки, які виникають унаслідок порушення граматичних норм

1) неправильне утворення слова (словотвірні помилки);

2) помилкове утворення форм слова: "біля його" (біля нього), "біжуть" (біжать), "ходю " (ходжу), "по селам" (по селах);

3) неправильна побудова словосполучень та речень.

  Стилістичні (С)

Помилки, які свідчать про брак єдності стилю

1) вживання слів і висловів іншого стилю;

2) невдале застосування діалектних і просторічних слів та виразів, використання експресивної лексики.

  Орфографічні  (І)          Слова, в яких порушена орфографічна норма (правопис слова)
  Пунктуаційні (V)        Порушення пунктуаційних норм

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з української літератури

Рівні навчальних     досягнень

Бали

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

I. Початковий

1

Учень (учениця) на елементарному рівні відтворює матеріал, називаючи окремий літературний факт або явище (автора й назву твору, окремих літературних персонажів тощо)

2

Учень (учениця) розуміє навчальний матеріал і може відтворити фрагмент з нього окремим реченням (називає окремі факти з життя і творчості письменника, головних персонажів твору, упізнає за описом окремого персонажа твору, упізнає, з якого твору взято уривок тощо)

 

3

Учень (учениця) розуміє навчальний матеріал і за допомогою вчителя дає відповідь у формі висловлювання (відтворює зміст у певній послідовності, називає на репродуктивному рівні жанр твору, упізнає літературний факт за описом або визначенням)

II. Середній

4

Учень (учениця) має уявлення про зміст твору, може переказати незначну його частину та з допомогою вчителя визначає основні сюжетні елементи, на репродуктивному рівні відтворює фактичний матеріал

5             

Учень (учениця) знає зміст твору, переказує окрему його частину, знаходить у тексті приклади відповідно до сформульованого завдання, висловлює оцінювальне судження і доводить його одним-двома аргументами, завершує відповідь простим узагальненням, дає визначення літературних термінів

 

6

Учень (учениця) знає зміст твору, може переказати значну його частину, з допомогою вчителя виділяє головні епізоди, уміє формулювати думки, називає риси характеру літературних героїв, встановлює окремі причиново-наслідкові зв'язки, дає визначення літературних термінів з прикладами

ІІІ. Достатній

7

Учень (учениця) володіє матеріалом і навичками аналізу літературного твору за поданим учителем зразком, наводить окремі приклади з тексту

8

Учень (учениця) володіє матеріалом, за зразком аналізує текст, виправляє допущені помилки, добирає докази на підтвердження висловленої думки, застосовує відомі факти, поняття для виконання стандартних навчальних завдань

 

9

Учень (учениця) володіє матеріалом та навичками комплексного аналізу літературного твору, застосовує теорію в конкретних ситуаціях, демонструє правильне застосування матеріалу, складає порівняльні характеристики, добирає аргументи на підтвердження власних міркувань

ІV. Високий

10

Учень (учениця) володіє матеріалом та навичками комплексного аналізу літературного твору, виявляє початкові творчі здібності, самостійно оцінює літературні явища, працює з різними джерелами інформації, систематизує, узагальнює та творчо використовує дібраний матеріал

11

Учень (учениця) на високому рівні володіє матеріалом, вміннями й навичками комплексного аналізу художнього твору, використовує засвоєні факти для виконання нестандартних завдань, самостійно формулює проблему й вирішує шляхи її розв'язання, висловлює власні думки, самостійно оцінює явища літератури й культури, виявляючи власну позицію щодо них

 

12

Учень (учениця) вільно володіє матеріалом та навичками текстуального аналізу літературного твору, виявляє особливі творчі здібності та здатність до оригінальних рішень різноманітних навчальних завдань, до перенесення набутих знань та вмінь на нестандартні ситуації, має схильність до літературної творчості

 

Форма входу

Пошук

Календар

«  Червень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Архів записів

Друзі сайту